Print this page

Боравак

ОПИС РАДА У ПРОДУЖЕНОМ БОРАВКУ У ШКОЛСКОЈ 2020/2021. ГОДИНИ

Пре или после редовне наставе (у зависности од смене) организује се продужени боравак у школи за ученике првог, другог, трећег и четвртог разреда основне школе.

Боравак и рад према таквом облику организује се од 8 сати до 17:30 сати . Организују се групе ученика истог разреда, али различитих одељења.

Учитељи који раде у продуженом боравку се договарају и усклађују своје активности са учитељима из редовне наставе. У циљу упознавања деце, као и решавања педагошких ситуација учитељи из продуженог боравка су упућене на континуирану сарадњу са педагогом и психологом школе.

Учитељи који раде у продуженом боравку делују јединствено, сараднички, синхронизовано, свеобухватно и интегрисано са читавим разредним процесом. Заједно сарађују с родитељима, одржавају родитељске састанке и појединачне индивидуалне разговоре са родитељима.

Програм рада у продуженом боравку реализује се у свим расположивим просторијама у школи, укључујући и спортску салу и школско двориште.

Током боравка у школи ученицима је осигуран један кувани топли оброк . Терпезарија је естетски уређена и прикладно опремљена.

Просторије у којима ученици проводе већи део дана су светле, довољно велике, опремљени аудио-визуалном опремом, дидактичким помагалима и рачунарима.

Циљеви реализације садржаја у продуженом боравку у складу су са општим циљевима основног образовања (три општа циља):

1.Омогућити детету пун живот и открити његове/њене пуне потенцијале као јединствене особе.

2.Омогућити детету његов/њен развој као социјалног бића кроз живот и сарадњу са осталима како би допринела/допринео добру у друштву.

3.Припремити дете за даље образовање и целоживотно учење (учити како учити).

Специфични циљеви:

  • потпун и хармоничан развој детета
  • важност истицања индивидуалних различитости (свако дете је јединствено; осигурава му се развој свих потенцијала)
  • фокусирање на учење (истиче се важност онога што дете учи и процеса којим усваја знања)
  • оспособити ученика за самостално учење
  • истиче се радост учења и подстиче мотивисаност за учење
  • потенцирати важност учења утемељеног на опажању процеса из окружења (очигледна метода)
  • писменост (језичка, математичка, информатичка)
  • рад на начинима изражавања емоција (друштвено прихватљиви модели)
  • развијање духовне димензије живота
  • европска и глобална димензија модерног живљења
  • плурализам, поштивање различитости и важност толеранције
  • партнерство у образовању
  • улога технологије у образовању
  • брига о деци са посебним потребама

 

Ученицима у продуженом боравку је понуђен низ активности на којима они радо учествују.

Главне активности у боравку су:

  • самосталан стваралачки рад (секције)
  • активности у слободно време
  • самосталан рад (часови учења)

Самостални стваралачки рад се односи на секције и понуђене активности којима ученик може да се бави. То су:

Музичке активности:

  • увежбавање већ научених песама у настави
  • обрада нових песама по избору учитеља
  • израда дечијег инструментарија и свирање на њима
  • слушање музике
  • музичке игре
  • избор најбољег певача имитатора

Литерарне активности:

  • читање бајки по избору ученика
  • читање књига по избору ученика
  • разговори о књигама
  • препричавање (писмено, усмено) књига и дела
  • драматизација књижевног дела
  • самостално стваралачко изражавање (писање песама, прича...)
  • богаћење речника (разне језичке вежбе)
  • посета школској библиотеци, градској, позоришту, биоскопу

Драмска секција:

  • рад на драмским играма
  • анализа текста
  • рад на сцени
  • рад на костимима и маскама
  • глума
  • такмичења и поставке на школској позорници

Ликовне активности:

  • сређивање и улепшавање просторија
  • уређивање паноа
  • упознавање различитих ликовних области и њихових технка
  • организација изложби
  • ликовни конкурси

Спортске активности:

  • рекреативно забавне игре, турнири, такмичења
  • учитељ у складу са узрастом групе врши избор игара и свакодневно их обучава

Радионице:

  • психолошке (Учионица добре воље, Чувари осмеха)
  • едукативне (Игром до спознаје-еколошке (Чувајмо природу)

Погледајте радове наших ученика направљених у току ове школски године и уживајте!