ОШ Скадарлија

1,2,3… Be Healthy!

Final products of project

Скенирањем QR кода можете погледати финалну презентацију нашег пројекта у виду е-књиге. На линку се налазе активности свих партнерских школа учесница.

TED Talk 5/3

Дана 16. маја, из школске библиотеке реализован је онлајн састанак са ученицима основне школе из Хрватске, оснивачима нашег заједничког пројекта.
Током сусрета размењивали смо утиске и искуства стечена кроз пројекат, разговарали о активностима које су нам биле најзанимљивије, као и о томе колико смо унапредили знање о здравој исхрани. Састанак је протекао у пријатној атмосфери, уз обострано интересовање и мотивацију за даље заједничке активности.

TED Talk 1/3

Током ове активности, ученици одељења 1/3 први пут су се упознали са појмом ТЕД говора, а заједно смо погледали пример (Molly Wright – How Every Child Can Thrive by Five). Након тога, ученици су разговарали о значају здраве исхране и о томе шта смо научили кроз овај пројекат.
Већи део разговора вођен је на српском језику, јер су деца на почетном нивоу учења енглеског језика.

Healthy Food vs. Junk Food 5/3

Током часа српског језика, ученици одељења 5/4 одржали су дебату на тему: „Здрава храна против брзе хране.“
Разред је био подељен у два тима. Користећи знања стечена током пројекта, ученици су износили аргументе како би подржали своје ставове и убедили остале у своју тврдњу. Ученицима је било занимљиво да на овај начин проведу час, развијали су вештине комуникације и јавног наступа.
Инспирисани овом активношћу, многи ученици изразили су жељу да у будућности имамо још дебата на часовима.

Healthy Food vs. Junk Food 1/3

Classroom Garden

 Healthy Eating Week

Interpretation of Interesting Food Stories 1/3

Blackout poetry

Creative Writing – Healthy Recipes & 5/3

Друга активност пројекта подразумевала је да ученици сами осмисле нове рецепте за здраве ужине или грицкалице или измене већ постојеће у складу са здравим навикама у исхрани. Разговарали смо о томе које заслађиваче могу да користе уместо белог шећера. Сложили смо се да то могу бити банане, мед, урме, али и агавин сируп. Сложили смо се да је много здравије чешће јести воће и поврће за ужину од нездравих индустријских грицкалица. Ученици су самостално превели рецепте на енглески језик и забавили се припремајући слаткише и све представили у једном видео снимку.

Food Label Detective 1/3

Поводом Светског дана борбе против дијабетеса, ученици одељења I3 упознали су се са појмом дијабетеса и научили основне карактеристике ове болести. Деца су сакупљала различите амбалаже од хране у школи, после ужине и код куће. Поделили смо се у групе и проучавали количину шећера у сваком производу. Мерили смо и приказивали количину шећера у сваком артиклу, користећи и слане и слатке производе.

Након што смо завршили истраживање, направили смо пано са приказом намирница и нивоа шећера у њима. Намирнице са највишим садржајем шећера ставили смо на доњи део паноа, а како смо се кретали навише, постављали смо здравију храну са мање скривеног шећера.

Наши старији другари из одељења V3 посетили су нас и донели нам беџеве са плавим кругом, међународним симболом дијабетеса. Поделили су са нама занимљиве информације о овој болести, које су нам помогле у прављењу нашег паноа, посвећеног 14. новембру – Светском дану борбе против дијабетеса.

 

Food Label Detective 5/3

Данас је одељење 5/3 обележило Светски дан борбе против дијабетеса, у оквиру прве активности везане за eTwinning пројекат о здравој исхрани. Научили смо шта је дијабетес и са којим потешкоћама се суочавају људи који имају овај метаболички поремећај. Усвојили смо нове термине, као што је хипергликемија, а на часу смо видели како се користи апарат за мерење нивоа глукозе (шећера) у крви. Причали смо и о томе како се може смањити ризик од настанка дијабетеса. У оквиру ове активности ученици су направили и плаве беџеве, које су касније разменили са својим другарима из првог разреда на заједничком часу.

Након што смо завршили истраживање, направили смо пано са приказом намирница и нивоа шећера у њима. Намирнице са највишим садржајем шећера ставили смо на доњи део паноа, а како смо се кретали навише, постављали смо здравију храну са мање скривеног шећера.

Наши старији другари из одељења V3 посетили су нас и донели нам беџеве са плавим кругом, међународним симболом дијабетеса. Поделили су са нама занимљиве информације о овој болести, које су нам помогле у прављењу нашег паноа, посвећеног 14. новембру – Светском дану борбе против дијабетеса.