УПУТСТВО ЗА УЧЕНИКЕ И РОДИТЕЉЕ, ОДНОСНО ДРУГЕ ЗАКОНСКЕ ЗАСТУПНИКЕ УЧЕНИКА

May 6, 2020
  • Завршни испит полажу сви ученици осмог разреда, као и одрасли који стичу основно образовање у складу са законом који се уређује образовање одраслих.
  • Завршни испит се полаже три дана – првог дана се полаже српски, односно матерњи језик, другог математикa, а трећег комбиновани тест.
  • Ученици имају обавезу да пре приступања испиту са одељењским старешином благовремено провере тачност својих личних података и података о успеху током школовања у бази података.

Пробни завршни испит

  • Ученици долазе у школу 01.06.2020. године на састанак са одељењским старешином, а време доласка у школу утврђено је распоредом који добијају од одељењског старешине (највише 9 ученика у групи).
  • Приликом доласка у школу доносе и ђачку књижицу, ради провере од стране одељењског старешине да ли сви ученици залепили фотографије на одговарајуће место у ђачке књижице.
  • Одељењски старешина дели идентификационе налепнице са идентификационим бројем ученика и одговарајућим QR кодом: образац са налепницама састоји се из два дела – Примерак за ученика и Примерак за школу на оба дела осим рубрика са подацима о ученику и школи налази се по пет налепница.
  • Jедну налепницу са дела Примерак за ученика, ученици лепе у књижицу на страни где је фотографијa.
  • Одељењски старешина ученицима дели тестове за пробни завршни испит: предмет српски/матерњи језик и комбиновани тест;
  • Тестови на почетној и завршној страни имају идентификациони образац (омотница која има два дела): Примерак за ученика и Примерак за школу. На оба дела оба теста ученик уписује потребне податке.
  • На примерак теста за сваки предмет (српски/матерњи језик и комбиновани тест) у предвиђени простор за шифру на идентификационом обрасцу (омотници), ученик лепи налепницу из идентификационе налепнице из дела Примерак за школу.
  • Идентификационе налепнице (престало је четири налепнице из Примерка за ученике и три из Примерка за школу), ученик одлаже у своју књижицу и књижицу даје одељењском старешини;
  • Књижице остају код одељењског старешине.
  • Одељењски старешина, приликом прозивања ученика 02.06.2020. године даје ученику књижицу и део идентификоционе налепнице –Примерак за ученика.
  • Тест из српског/матерњег језика и комбиновани тест ученик носи кући где самостално решава задатке и доноси 02.06.2020. године приликом доласка на полагање пробног завршног испита из математике.
  • Тестове предају одељењском старешини по уласку у учионице, а пре почетка пробног завршног испита из математике.

Напомена: Одељењски старешина узима оба теста, а део омотнице теста – Примерак за ученика предаје ученику по завршетку пробног теста из математике.

  • Пробни завршни испит из математике ученици полажу у 8 часова, односно у 11 часова (у зависности од величине школе и броја одељења осмог разреда);
  • У складу са тим ученици долазе у школу у 15 часова, односно у 10.15 часова;
  • Приликом прозивања ученика 02.06.2020. године, пре уласка у зграду школе, ученици су у реду на месту које је обележено за њихов разред.
  • На пробни завршни испит из математике ученици доносе потребан прибор за рад и цртање (троугао, лењир, шестар, дрвене оловке, плаву хемијску оловку и гумицу). Школа ће за сваког ученика обезбедити по две плаве хемијске оловке.
  • По потреби доносе и флашицу воде или други освежавајући напитак.
  • Ученик пробни завршни испит полаже у учионици у складу са Јединственим списком ученика.
  • Дежурни наставник у учионици дели тестове и даје инструкције о попуњавању омотнице теста – Идентификационих образаца и лепљењу налепница, након чега ученици по ученици попуњавају Идентификационе обрасце и лепе налепницу.
  • Дежурни наставник упознаје ученике са правилима израде теста.
  • Ученици читају упутство за рад на тесту.
  • Рад на тесту је 120 минута.
  • Након завршетка рада ученик тест предаје наставнику; наставник одваја омотницу – Идентификационе обрасце од теста, примерак који иде ученику потписује и даје ученику, а потписан примерак за школу (са налепницом) задржава и предаје директору.
  • Ученик или родитељ, односно други законски заступник, може да изврши увид у прегледан пробни тест.
  • Увид може да оствари електронским путем на веб адреси http://probni.zios.mpn.gov.rs, помоћу корисничког имена и лозинке. Корисничко име је Идентификациони број ученика. Лозинка је јединствена и уписана је на омотници теста – Примерак за ученика.

Завршни испит

  • Ученици имају обавезу да пре приступања испиту са одељењским старешином благовремено провере тачност својих личних података и података о успеху током школовања у бази података.
  • Испит три дана почиње у 9.00 часова и траје 120 минута.
  • Ученици су дужни да у школу дођу у 8.15 часова сва три дана одржавања испита.
  • Школа обезбеђује по две хемијске оловке за сваког ученика.
  • На испит сва три дана ученик треба да понесе ђачку књижицу са овереном фотографијом и налепљеном идентификационом налепницом.
  • На испит из српског, односно матерњег језика и на испит на коме се полаже комбиновани тест ученици треба да понесу и графитну оловку и гумицу.
  • На испит из математике ученици треба да понесу графитну оловку, гумицу, лењир, тругао и шестар.
  • Ученици се распоређују у учионице на исти начин као и приликом полагања пробног завршног испита – тест из математике и читава процедура поделе тестова, давања упутстава, попуњавања Идентификационих образаца, лепљења идентификационих налепница, рада и предаје тестова, за сва три дана иста је као и приликом полагања пробног завршног испита – тест из математике.

Опште напомене

  • Препоручљиво је да ученици одговоре прво пишу графитном оловком (што није обавезно), а тек на крају плавом хемијском оловком. Ово је важно јер се одговори написани графитном оловком, као ни преправљани одговори написани хемијском оловком, неће признавати при бодовању. Тзв. хемијска оловка пиши-бриши има мастило које је нестабилно при загревању, што се дешава приликом скенирања тестова за прегледање, па њихова употреба није дозвољена.
  • На завршном испиту није дозвољено коришћење мобилних телефона, калкулатора, бележака, папира, нити других материјала који не спадају у прописан прибор за испит. Ученици су дужни да, на за то предвиђено место, испред учионице, одложе своје торбе, искључене мобилне телефоне, калкулаторе и друга техничка помагала, пернице, белешке, папире, храну и сл. осим воде/освежавајућег напитка.
  • На испиту није дозвољено преписивање, разговор међу ученицима и ометање других ученика. Ученици ће бити удаљени са испита уколико не поштују прописану процедуру на испиту и упутства дата од стране дежурних наставника. Ученик који буде удаљен са теста добиће нула бодова на том тесту.
  • Ученик који је удаљен са теста у следећем року може да полаже тест са кога је удаљен.
  • Ученицима није дозвољено да напуштају просторију у којој се полаже испит пре 9.45 часова и у периоду од 10.45 до 11.00 часова.
  • Када ученици заврше израду теста, треба да позову дежурног наставника подизањем руке и да после предаје теста, напусте простор тако да не ремете рад других ученика.
  • После објављивања привремених резултата, ученици имају право увида у свој тест, a заједно са родитељем, односно другим законским заступником и право приговора првостепеној комисији за приговоре уколико сматрају да су оштећени.
  • Приликом провере резултата на појединачним тестовима на завршном испиту ученици треба да имају јасну и прецизну информацију о начину приказивања резултата на тестовима и начину бодовања.
  • На основу Правилника о измени Правилника о програму завршног испита у основном образовању и васпитању („Службени гласник РС ─ Просветни гласник”, број 2/18) у коме је утврђен удео појединачних тестова у укупом броју бодова на завршном испиту, који износи 40 бодова, ученик може да оствари из српског, односно матерњег језика највише 13 бодова, из математике највише 13 бодова и на комбинованом тесту највише 14 бодова.
  • На сваком појединачном тесту ученик решава 20 задатака, тј. максималан резултат на тесту је 20. Ради прецизног увида у постигнућа током и на крају испита, сваки ученик ће имати увид у два податка – резултат на тесту и број бодова за упис, тј. прерачунат резултат постигнут на тесту.
  • Бодови које је ученик остварио за упис у жељену средњу школу израчунавају се тако што се резултат постигнут на тесту из српског (односно матерњег) језика и математике множи коефицијентом 0,65, а резултат постигнут на комбинованом тесту множи са коефицијентом 0,7.
  • Формула за израчунавање броја бодова које је ученик има на основу општег успеха и резултата постигнутих на завршном испиту:

  • Укупан број бодова за упис = (VI + VII + VIII) ∙ 4 + 0,65 ∙ СЈ + 0,65 ∙ МА + 0,7 ∙ КТ
  • VI – општи успех на крају VI разреда
  • VII – општи успех на крају VII разреда
  • VIII – општи успех на крају VIII разреда
  • СЈ – резултат на тесту из српског / матерњег језика
  • МА – резултат на тесту из математике
  • КТ – резултат на комбинованом тесту
  • То значи да ће ученик који, на пример, има резултат 17 бодова на тесту из српског језика остварити 11,05 бодова на том тесту. Ради прецизног увида у постигнућа током и на крају испита, сваки ученик ће имати увид у два податка – резултат на тесту и број бодова на тесту, тј. прерачунат резултат постигнут на тесту.

    Молимо родитеље, односно друге законске заступнике, да:

  • Воде рачуна да ученици доручкују и попију воду пре почетка завршног испита.
  • Провере да ли су ученици понели потребан прибор за рад и ђачку књижицу.
  • У провери резултата на појединачним тестовима на завршном испиту родитељи, односно други законски заступници ученика треба да имају јасну и прецизну информацију о начину приказивања резултата на тестовима и начину бодовања.

повезане вести

Упознајте нашу школу

Погледајте кратак снимак о нашој школи, који су припремили ученици одељења 6/3 у оквиру eTwinning пројекта Christmas cards and Customs. https://youtu.be/05mApUDas5c

Нушићевим Београдом

Нушићевим Београдом

„Нушићевим Београдом” је назив пројекта у чијем се фокусу налази серија тематских шетњи кроз културни пејзаж престонице из визуре славног комедиографа, писца, политичара, дипломате, боема – Бранислава Нушића. Наши ученици су, сада већ традиционално, ишли стопама...

Иран из Викторијине перспективе

Иран из Викторијине перспективе

Недавно је завршен ликовни и литерарни конкурс који су расписали Дечји културни центар Београд и Културни центар ИР Иран. Конкурс је посвећен Ирану, колевци древне персијске цивилизације. Наша ученица, Викторија Вујић из одељења 6/3, похваљена је на литерарном делу...