НАШИ ПРЕДШКОЛЦИ

April 19, 2024

Игра је за дете стваралачка прерада стварности и чин замишљања искуства.  
Игра је машта у акцији и форма истраживања.

Дете има урођену мотивацију да учи и сазнаје.

Деца као социјална бића, која се играју, живе и уче уз друге и са другима, воле да буду у заједници са децом и одраслима.  Од рођења настоји да разуме свет који га окружује и да њиме овладава. Учење је процес  заједничке конструкције знања са вршњацима и одраслима у ситуацијама које за дете имају лични смисао и значење.

За децу је веома важна могућност интеракције са вршњацима, млађом и старијом децом, учествовање у заједничким активностима и развијање пријатељстава. Вршњаци су извор подршке и изазова и дете мора научити да интегрише припадништво вршњачкој групи (да следи, прихвата, сарађује, усаглашава се, поштује правила) са другим аспектима вршњачких односа, као што су такмичење, преузимање вођства и разрешавање конфликата.
Односи са вршњацима су кључна компонента адаптације у детињству јер се кроз њих развијају капацитети саморегулације и блискост и разумевање других.


Игра је јединствен чин у ком се активирају сви потенцијали детета.


Дете је биће игре. Игра је прирођен начин односа детета према свету кроз који оно доживљава, проширује и прерађује искуства, обликује себе и свет и гради сазнања о себи и свету, развијајући потенцијал отворености, флексибилности и стваралаштва, као основе свеколиког учења и развоја. Дете учи у ситуацијама и активностима које се заснивају на игровном обрасцу ‒ добровољности, иницијативи, динамичности, преговарању, посвећености, отворености, преиспитивању.


повезане вести

Упознајте нашу школу

Погледајте кратак снимак о нашој школи, који су припремили ученици одељења 6/3 у оквиру eTwinning пројекта Christmas cards and Customs. https://youtu.be/05mApUDas5c

Нушићевим Београдом

Нушићевим Београдом

„Нушићевим Београдом” је назив пројекта у чијем се фокусу налази серија тематских шетњи кроз културни пејзаж престонице из визуре славног комедиографа, писца, политичара, дипломате, боема – Бранислава Нушића. Наши ученици су, сада већ традиционално, ишли стопама...

Иран из Викторијине перспективе

Иран из Викторијине перспективе

Недавно је завршен ликовни и литерарни конкурс који су расписали Дечји културни центар Београд и Културни центар ИР Иран. Конкурс је посвећен Ирану, колевци древне персијске цивилизације. Наша ученица, Викторија Вујић из одељења 6/3, похваљена је на литерарном делу...